Celkem v bazaru 29166 inzerátů, za posledních 24 hodin přidáno 2801 nových .

Pneumatiky mají svou historii 

Pneumatiky máme spojené s automobilem a ten se rozhodně neřadí mezi vynálezy, které provází lidstvo už od dávnověků. Patent pro pneumatiky tu byl ale dávno před autem. 

Pokusy s latexem

Dnes jsou pro nás pneumatiky něčím naprosto samozřejmým, co je součástí běžného dne a jednoduše k sehnání. Zajímá nás péče o pneumatiky a jejich životnost, ale většinou nevíme, jak dlouhá byla jejich cesta. Už v 18. století se zkoušel skotský vědec první pokusy s latexem, tedy spíše přírodní pryží z mízy stromů rostoucích kolem Amazonky. Ta však velmi rychle ztrácela v chladu svou pružnost a praskala, naopak v teple byla velmi lepivá. Podobné pokusy se brzy přesunuly i do Evropy i Ameriky a stále více vědců se pokoušelo vymyslet, jak nejlépe udělat gumu, aby neztrácela své vlastnosti. V roce 1839 objevil Charles Goodyear materiál pružný a zároveň pevný díky přidání síry do latexu a začal ho používat na kola kočárků a jízdních kol. V roce 1845 si patentoval gumové pneumatiky Robert William Thomson, ale protože v té době ještě nebylo moc kam je dávat, upadl jeho vynález téměř v zapomnění. Moderní, vzduchem plněné pneumatiky si pak v roce 1888 patentoval John Boyd Dunlop a ty už se ve velkém používaly na sériově vyráběná jízdní kola. První odnímatelné pneumatiky pak vynalezli bratři Michelinové v roce 1891 a od té doby se začala psát historie pneumatik tak, jak je známe dnes. 

Zvučná jména z historie

Na své auto si dáváme pneumatiky značek, které jsou vlastně jen jmény svých vynálezců. Dunlop, Goodyear, Michelin, Thomson, vše jsou jména těch, kteří zasáhli do vývoje pneumatik a jejich historie svými pokusy, omyly a objevy. Každá značka má trochu jiné vlastnosti a tak si pneumatiky vybíráme nejen podle jména, ale důležitá je i hloubka dezénu a jeho samotný design, vhodnost pro určité roční období a také jejich stav. Kromě nových totiž díky vlastnostem zajištěným díky moderním technologiím můžeme využívat i použité pneumatiky, pokud třeba na konci léta ještě nechceme přezouvat na zimní nebo potřebujeme gumy na dojetí. 

Stejně jako za každou věcí, kterou denně používáme, i za pneumatikami stojí mnoho práce a omylů, než začaly fungovat tak, jak měly. Zajímavé pak je, že byly na světě dávno před tím, než bylo vynalezeno první auto.